دنیای مهندسی صنایع

امیرحسین تهمیرپور - amirhosein tahmirpour
مشخصات بلاگ
دنیای مهندسی صنایع

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
سلام . به وبلاگ من خوش آمدید .
من امیرحسین تهمیرپور ٬ دانشجوی رشته مهندسی صنایع هستم.
هدف من از ایجاد این وبلاگ معرفی و بیان مباحث مهم مهندسی صنایع می باشد . امیدوارم برای دانشجویان و علاقمندان مهندسی صنایع مفید واقع شود .
تاریخ افتتاح سایت :
سه شنبه - 1393/07/01

پیوندهای روزانه
چهارشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۳، ۰۸:۱۵ ب.ظ

مونتاژ - دمونتاژ

مونتاژ    و   دمونتاژ

مونتاژ  ( assemble ) به معنای سوار کردن قطعات روی هم برای تولید محصول مورد نظر می باشد .

دمونتاژ  (  disassembly ) به معنای باز کردن قطعات از هم برای انجام عملیات تعمیر و یا تعویض روی قطعات می باشد .

محصولی که به راحتی مونتاژ شود ٬ به راحتی نیز دمونتاژ می شود .مثل یک خودکار که به راحتی می توان اجزایش را باز کرد و دوباره بست .

با نگاهی به جلوبندی خودرو و یا اجزای درون یک ساعت مچی می توان به مفهوم مونتاژ پی برد .

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۱۰
امیرحسین تهمیرپور

نظرات  (۱۰)

با عرض سلام . من علی هستم و دانشجوی ترم دوم مهندسی صنایع ، از شما تشکر می کنم که مطالب مفیدی درباره رشتمون ارائه می دهید .
پاسخ:
ممنون علی آقا . امیدوارم موفق باشید .
با سلام واحترام٬  ممنون از اطلاعات مفید و خلاصه

کوتاه وخوب

خیلی عالی

لات نیستم 

۱۹ تیر ۹۹ ، ۱۰:۴۱ قطعات موبایل ایران جی‌اس‌ام

سلام دمونتاژ در قطعات موبایل هم کاربرد فراوان داره.... مثل جدا کردن قطعاتی که سالم هستند مثل دوربین برد موبایل ال سی دی باتری و استفاده از انها در سایر گوشی ها...

ممنون

۲۰ دی ۹۹ ، ۱۹:۰۵ امیر تهرانی

با عرض سلام و احترام

به نظر شما مونتاژ و دمونتاژ یک مبحث از رشته مهندسی مکانیک نیست؟

آیا شما بحث مدیریتی ای در این مقوله می بینید؟

خیلی خوبه 

عالی بود

۲۶ خرداد ۰۲ ، ۱۶:۴۱ محمد احمدی

لات نیستم بگو بم کار آفرین،
کار میدم بگو بکار آفرین
کارا همه چاقه 
شما به فکر قرص لاغری

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی