دنیای مهندسی صنایع

امیرحسین تهمیرپور - amirhosein tahmirpour
مشخصات بلاگ
دنیای مهندسی صنایع

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
سلام . به وبلاگ من خوش آمدید .
من امیرحسین تهمیرپور ٬ دانشجوی رشته مهندسی صنایع هستم.
هدف من از ایجاد این وبلاگ معرفی و بیان مباحث مهم مهندسی صنایع می باشد . امیدوارم برای دانشجویان و علاقمندان مهندسی صنایع مفید واقع شود .
تاریخ افتتاح سایت :
سه شنبه - 1393/07/01

پیوندهای روزانه
دوشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۳، ۰۳:۰۹ ب.ظ

اهمیت مهندسی صنایع

اهمیت مهندسی صنایع

مرور توانمندی ها و خدمات مهندسی صنایع نقش و اهمیت مهندسی صنایع را به وضوح بیان میکند. امروزه حیات اقتصادی سازمانها و موسسات تولیدی و خدمات در بازار رقابتی شدید جهانی به استفاده بهینه از منابع در دسترس وابسته است. عموماً منابع در دسترس شامل مواد، منابع انسانی، ماشین آلات (شامل تجهیزات، لوازم جانبی، امکانات مورد نیاز شامل فضا و انرژی و ...)، منابع اطلاعاتی و منابع مالی طبقه بندی میشوند. ایجاد و نگهداری منابع یاد شده هزینه هایی را برای سازمان به دنبال دارد.  این بدان معنی است که قدرت رقابتی موسسات  در بازار افزایش می یابد. با توجه به تحولات اقتصاد جهانی قدرت رقابتی شرط اساسی موفقیت در کسب و کار نوین محسوب میشود.


در کنار این مسائل، توجه به نوآوری ها و ارتقا کیفی محصولات و خدمات که از طریق تلاش برای یافتن طرحهای بهبود یافته و همچنین تحول در فرآیند کسب و کار نیز بقا و رشد موسسات را در پی خواهد داشت. با توجه به مراتب فوق اگر ضرورتها و نیازمندیهای رسیدن به امور مذکور را با تکنیکهای مهندسی صنایع تطبیق دهیم مشاهده میشود که مهندسی صنایع  ابزار لازم برای حصول اهداف سازمانی را بطور  سیستماتیک فراهم می آورد و این نشانگر نقش و اهمیت بالای مهندسی صنایع بعنوان موتور محرک حرکت سازمانهای امروزی است .


موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۱۹
امیرحسین تهمیرپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی